Trendy z veľtrhu Interzum - individualizácia a digitalizácia
1. Individualizácia obytného priestoru a personalizácia nábytku
Ako budeme žiť a pracovať v budúcnosti? Interzum 2019 poskytol predpoveď budúcnosti nášho životného priestoru: budeme žiť s materiálmi šetrnými k životnému prostrediu, s väčším komfortom pre menšie obytné priestory, s flexibilnými riešeniami pre väčšiu mobilitu a s digitálnymi nástrojmi, ktoré ďalej uľahčujú život.
Hranice medzi rôznymi oblasťami domova splývajú alebo úplne miznú a prechod medzi nimi je čím ďalej tým plynulejší. Vznikajú nové nároky na systémy, vybavenie miestnosti, vrátane osvetlenia. Mnoho vystavovateľov na veľtrhu Interzum 2019 sa zameriavalo práve na flexibilné dizajnové prvky. Jedným z príkladov je nový systém Schüco Openstyle, ktorý umožňuje flexibilne spojovať alebo deliť priestory v súlade s požiadavkami a podľa aktuálnej životnej situácie.
"Alu Competence" system by Schüco, © Schüco
Zvyšovanie flexibility a miltufunkčnosti nábytku ide ruka v ruke s rastúcimi nárokmi na návrhy technických riešení. V tejto súvislosti hrá miniaturizácia kovania a jeho súčastí, ako sú ovládacie s osvetľovacie prvky, hlavnú rolu. Kesseböhmer na veľtrhu Interzum predstavil nový výklop, ktorý sa svojimi rozmermi, dizajnom a funkciami výrazne líši od predchádzajúcich štandardných riešení na trhu.
Free Slim, Kesseböhmer
Výrobca svetelného nábytku Gera razí myšlienku, že svetlo potrebuje zdroj, nie lampu. Tohtoročný Interzum využili k predstaveniu úplne novej produktovej kategórie: miesto toho, aby boli nábytkové panely a kovanie považované za dva samostatné komponenty, sú koncipované ako jedna jednotka.
"LightBox" by Gera, © Gera Leuchten
Popredný taliansky výrobca inovatívneho nábytkového kovania Italiana Feramenta na Interzume predstavil novinku – otvárací systém pre výklopné dvere so skrytým mechanizmom. Mechanizmus je možné nastaviť podľa hmotnosti a rozmeru dverí a pokryje tak širokú škálu aplikácií s jedným zariadením. Je možné ho inštalovať na pravú aj ľavú stranu a ako u talianskych záležitostiach očakávame, dizajn je elegantný a minimalistický. Naviac je systém koncipovaný tiež na inštaláciu s integrovaným LED osvetlením.
Kiaro, Italiana Ferramenta
2. Digitalizácia v kontexte nábytku a doplnkov
Digitalizácia, často označovaná ako štvrtá priemyselná revolúcia, preniká tiež do obytných priestorov. Zákazníci žiadajú a očakávajú digitalizáciu v samotnom nábytku, zažívajú nové skúsenosti s výberom a nákupom. Budujú sa úplne nové obhcodné modely a riešenia v ktorých digitalizácia ovplyvňuje dizajn, výrobu, predaj, logostiku alebo recykláciu.
Megatrend: individualizácia
Sebarealizácia a sloboda jednotlivca sa dostáva do popredia záujmu a narastá na význame. Individuálne priania zákazníkov tak vyžadujú vo výrobe inovačné prístupy a firmy musia vyvinúť obchodné modely zamerané na zákazníkov a nasadiť inteligentné, flexibilné výrobné technológie, aby zachovali nákladovú efektivitu.
Automobilový priemysel je vždy priekupníkom trendov a platí to aj v prípade digitalizácie. Zákazníci sa s možnosťou konfigurovať si výrobok podľa priania stretli ako prví práve pri automobiloch. Individuálne priania zákazníkov sa už nedajú uspokojiť klasickou masovou produkciou ani v oblasti nábytku a bývania. Na Interzume sme boli svedkami prezentácia množstva riešení, ako si môže zákazník „digitálne“ vybrať výrobok podľa jeho priania a preferencií.
Vizualizácie a konfigurátory sa už stali nenahraditeľnými pomocníkmi. Veď telefón a prístup k internetu má dnes takmer každý potenciálny zákazník – od dieťaťa až po seniora.
SWISS Krono – One world aplikácia
Häfele - Dresscode Konfigurator